Izbornik
14.01.2019.

Kvalitetan san je nevjerojatno važan za vaše zdravlje. Dobro se naspavati jednako je važno kao i zdravo se hraniti i vježbati.

Nažalost, današnji način života ometa naše prirodne obrasce spavanja. Ljudi spavaju manje nego ikada, a kvaliteta sna također se drastično smanjila.

Iako stalno slušamo i čitamo o važnosti uređenog ritma spavanja, zapravo malo tko od nas to na kraju shvati ozbiljno.

Vrijeme kada spavamo nije izgubljeno vrijeme, jer ono nam omogućuje da kroz dan imamo više energije i budemo produktivniji, te zapravo bolje iskoristimo vrijeme budnosti.

Osim toga, ako ne spavate dovoljno...

Udebljat ćete se!

Da, između prekomjerne težine i slabog sna postoji veza. Nedostatak kvalitetnog sna povezujemo s neuravnoteženim hormonima, slabom motivacijom za tjelesnom aktivnošću i donošenjem loših odluka kada je izbor hrane u pitanju.

Oni odmorniji donose bolje odluke vezane za zdravlje od onih koji nemaju uređeni ritam spavanja.

Oni odmorniji donose bolje odluke vezane za zdravlje.

Ako pokušavate izgubiti na težini, a premalo spavate, rezultati neće biti toliko vidljivi ili će čak izostati. Ako ste odlučili smršavjeti, kvalitetan san je ključan.

Kada ste odmorniji, prilikom vježbanja bit ćete brži, spretniji i imat ćete veće šanse za postići bolje rezultate u kraćem vremenu.

Bit ćete dekoncentrirani

Ne znate koji je dan u tjednu, zaboravili ste na dogovor za kavu s prijateljima koje niste vidjeli neko vrijeme?

Pogodite tko je jedan od krivaca - tako je, nedostatak sna! Spavanje je važno za različite aspekte funkcije mozga. To uključuje koncentraciju, produktivnost i radni učinak. Neprospavane noći uzrokuju slabo pamćenje i dekoncentriranost

S druge strane, pokazalo se da dobar san poboljšava vještine rješavanja problema i poboljšava uspješnost pamćenja kod djece i odraslih, povećava produktivnost i mogućnost pravovremenog reagiranja u raznim nepredvidivim situacijama.

Veći je rizik od srčanih bolesti i moždanog udara

Nedovoljno sna ozbiljno utječe na zdravlje, što se može pokazati u obliku kroničnih i srčanih bolesti. Ljudi koji si često uskraćuju san imaju veće šanse za razvoj srčanih bolesti i za moždani udar. Ako niste dovoljno naspavani izlažete se daleko većem riziku od srčanih bolesti ili moždanog udara od onih koji spavaju sedam do osam sati po noći.

Nećete biti duša zabave

Prijatelj slavi rođendan, a vi ste samo super umorni, najradije bi uskočili u krevet i isključili mobitel? Nedostatak sna može doslovno ubiti vaš društveni život. Gubitak sna smanjuje vašu sposobnost interakcije u društvu.

Ako želite više prijatelja, spavajte više! Kratke noći čine vas nedruštvenima i "neatraktivnima" drugima.

Kratke noći čine vas nedruštvenima i "neatraktivnima" drugima.

Nitko se ne želi družiti s onim čangrizavim likom u kutu koji izgleda kao da mu je netko zaprijetio da mora doći na zabavu. Ako vam fali sna osjećat ćete se usamljeniji i bit ćete manje skloni baviti se drugima. Izbjegavat ćete bliske kontakte, slično kao i ljudi sa socijalnom anksioznošću.

Uz to, smanjit će vam se sposobnost prepoznavanja izraza ljutnje i sreće, odnosno smanjit će vam se sposobnost prepoznavanja važnih društvenih znakova i procesiranja emocionalnih informacija.

Vaš imunološki sustav će zaspati

Kad već vi ne želite.  Veće su šanse da vas prehlada ulovi nenaspavane i umorne.

Vaše tijelo mora se napuniti s energijom i pripremiti za novi dan. U protivnom ne oslabi samo vaše tijelo, već i vaš imunološki sustav, te će se teže boriti kada ga  napadnu zločesti virusi i bakterije. Pokazalo se da čak i mali gubitak sna može oštetiti imunološku funkciju.

Čak i mali gubitak sna može oštetiti imunološku funkciju.

Oni koji spavaju manje od sedam sati imaju gotovo tri puta veću vjerojatnost da će ih uhvatiti prehlada od onih koji spavaju osam ili više sati.
Ako vas često muči prehlada, pobrinite se da spavate sedam do osam sati i vidjet ćete da to može biti od velike pomoći. Jedenje više češnjaka također može pomoći u borbi protiv prehlade, a uz to je i odličan trik ako želite koju noć imati cijeli krevet za sebe. Dvostruki dobitak! 

Zdrave navike spavanja

Zdrave navike spavanja često se nazivaju dobrom higijenom spavanja. Tu spadaju određeni postupci, navike i čimbenici okoline. Jedan od najvažnijih čimbenika je krevet, odnosno madrac na kojem spavate.

Nikada nije dosta govoriti o tome koliko dobar madrac utječe na kvalitetu spavanja, odnosno koliko problema i neugoda može izazvati loš i neprikladan madrac. Jedan od najčešćih simptoma je bol u leđima.

Poboljšanje sna znači poboljšanje ukupne kvalitete života. Da biste dobili najbolji noćni san u svom životu, važno je vratiti se osnovama.

Isprobajte ovih pet savjeta za bolje spavanje i svako jutro ćete boljeg raspoloženja krenuti u novi dan!

#1 Držite se rasporeda
Održavanje dosljednog rasporeda spavanja preko tjedna jedno je od očitijih, ali presudnih pravila za stvaranje zdravih navika spavanja. Ljudski mozak će vrlo brzo pokupiti ove uzorke i poslati tijelu signale kada je vrijeme za ići na spavanje i kada je vrijeme za buđenje. Otići na spavanje i probuditi se u približno isto vrijeme (čak i vikendom) ključno je za ovladavanje ovom navikom, stoga nemojte trgovati današnjom produktivnošću za sinoćnje aktivnosti.


#2 Nema više zaslona
Svjetla koja emitiraju elektronički uređaji - televizori, prijenosna računala, tableti i e-čitači - sadrže plavo svjetlo. To može biti smetnja kada je u pitanju dobivanje kvalitetnog sna. Plavo svjetlo uvelike "suzbija izlučivanje melatonina". Melatonin je hormon koji pomaže u kontroli ciklusa spavanja. Osigurajte da su svi ekrani isključeni i izvan vida sat vremena prije odlaska na spavanje.

Plavo svjetlo uvelike suzbija izlučivanje melatonina.


#3 Vaša soba, vaš hram
Vaša spavaća soba bi trebala biti vaše mjesto za odmor i opuštanje. Spavanje na hladnijoj, ugodnijoj temperaturi pomaže vam ući u dublji san. Ako je temperatura u vašoj sobi previsoka ili preniska, to može uzrokovati nemir. Optimalna temperatura u sobi je između 15-20 stupnjeva Celzija. Ovo je očigledno do osobnih preferencija, ali nešto što svakako treba imati na umu.
Vaša spavaća soba također mora biti oslobođena bilo kakve jake rasvjete. Svjetlo ima ogroman utjecaj na našu aktivnost u mozgu, tako da vam odabir pravog osvjetljenja tijekom večeri može pomoći da zaspite.

 

4# Znojite se više, spavajte bolje

Ljudi koji vježbaju 150 minuta tjedno bolje spavaju noću i osjećaju se budnijima tijekom dana. Ne morate odmah ići platiti članarinu u najbližem fitness centru. Pomoći će vam jednostavna šetnja od 30 minuta, lagano trčanje ili vožnja biciklom. Ako ste koji dan preskočili fizičku aktivnost, a stiglo je vrijeme za odlazak na spavanje, napravite nekoliko laganih vježbi istezanja. I lagana tjelovježba bolja je od nikakve tjelesne aktivnosti.

 I lagana tjelovježba bolja je od nikakve tjelesne aktivnosti.

 

#5 Nabavite udoban madrac i jastuk
Sjećate li se kad ste zadnji put zamijenili svoj madrac? Vjerojatno niste dugo vremena. Prosječan vijek trajanja madraca je šest do sedam godina za kvalitetan madrac. Važno je pronaći madrac koji je udoban i podupirući te će trajati godinama koje dolaze. Ako udobnom madracu dodate udoban jastuk i posteljinu, upotpunit ćete paket.

 

Hespo Madrac Love u svojoj osnovi ima jezgru kombiniranu od profiliranih HR i PU pjena. Kombinacijom raznih gustoća HR pjena u ovom madracu postignuto je da je s jedne strane mekši, s druge tvrđi.

Posebnim profiliranjem HR pjena postignuto je dodatno poboljšanje prilagođavanju konturama tijela te se na taj način povećala i udobnost, dok PU pjena pruža kompaktnu i čvrstu sredinu u osnovi madraca. Savršena ravnoteža udobnosti i potpore!

Na bočnim stranama navlake madraca ušiven je 3-mesh umetak koji osigurava dodatnu prozračnost. Posljednje, ali ne manje važno, AB Fresche navlaka štiti madrac protiv razvoja bakterija, gljivica i mirisa i tako produljuje njegovu trajnost. Kompletan paket. 

 

UDOBNI HESPO MADRACI

Zatvori

Obavezno

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • hespo.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Kako izbrisati već spremljene kolačiće?
Ako koristite osobno računalo i ažurirani preglednik, a želite ukloniti kolačiće koji su već na vašem uređaju, istovremeno pritisnite CTRL, SHIFT i DELETE. Ovdje možete pronaći stranice za podršku za većinu najčešće korištenih preglednika:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Flash cookies

Internetske stranice mogu koristiti widgete za društvene medije koji korisnicima omogućava pristup s internetske stranice Hespo na različitim platformama društvenih medija (npr. Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn). Kako biste bolje razumjeli kako se i koji podaci prikupljaju putem društvenih medija i koje kolačiće koriste treće strane, pogledajte trenutna pravila privatnosti svake od društvenih platformi.

Opcionalno

Hespo je posvećen zaštiti vaše privatnosti i vaših osobnih podataka. Ova obavijest o privatnosti opisuje način na koji obrađujemo i koristimo osobne podatke koje smo dobili od vas prilikom posjete i upotrebe ove internetske stranice te način na koji nas možete kontaktirati ako imate dodatna pitanja u vezi obrade vaših osobnih podataka.

  1. PRIKUPLJANJE VAŠIH OSOBNIH PODATAKA
    1. Prikupljamo i obrađujemo vaše ime, adresu, telefonski broj, e-poštu, IP adresu, koje nam šaljete kako biste dobili informacije od nas ili ostvarili kupnju na našim stranicama.
    2. Osim toga, prikupljamo i obrađujemo vaše financijske podatke koji se odnose na vaša mrežna plaćanja za proizvode kada ih pošaljete 
    3. (a) kao dio podataka o vašem računu (ako se primjenjuju) i/ili 
    4. (b) u vezi s vašim zahtjevima za proizvodima ili u vezi s kupovinom proizvoda na našoj internetskoj stranici.
    5. Osim navedenih upotreba i namjena, vaše osobne podatke također možemo koristiti za administraciju i poboljšanje ove internetske stranice, za naše unutarnje zapise, za potrebe statističke analize i za ispunjavanje vaših narudžbi proizvoda i/ili kako bismo vas kontaktirali u vezi prodaje ili u sklopu naših postupaka vezanih uz komunikaciju s korisnicima.
  2. KOJI JE PRAVNI TEMELJ ZA OBRADU VAŠIH OSOBNIH PODATAKA?
    1. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na tome da je obrada potrebna za nas kako bismo mogli ispuniti ugovor s vama.
    2. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na našem legitimnom interesu za obradu vašeg zahtjeva ili upita ili zaključivanje ponude o kupnji.
  3. TKO IMA PRISTUP VAŠIM OSOBNIM PODACIMA?
    1. Primijenili smo prikladne tehničke i organizacijske mjere kako bismo zaštitili vaše osobne podatke od gubitka, nezakonitog pristupa itd. Broj osoba s pristupom vašim osobnim podacima je ograničen i samo će pojedinci povezani s Brandom Happy Dreams koji trebaju obraditi vaše osobne podatke u skladu s prethodnim svrhama, imati pristup vašim osobnim podacima.
  4. KOLIKO SE DUGO VAŠI OSOBNI PODACI POHRANJUJU?
    1. Podatke pohranjujemo do ispunjenja svrhe njihova prikupljanja. To znači da ćemo izbrisati vaše osobne podatke kada ti podaci više neće biti potrebni za obradu zahtjeva, narudžbe ili za upravljanje računom ili odnosom s našim klijentom. Otada se mogu spremati statistički podaci koji su anonimizirani. 
  5. KOJA SU VAŠA PRAVA?
    1. Hespo je Brand Hilding Anders d.o.o., koji je kontrolor obrade vaših osobnih podatka. To znači da smo odgovorni za ispravnu obradu vaših osobnih podataka u skladu s primjenjivim zakonima. Jadranka Horvat službenik je za zaštitu podataka i možete mu/joj se obrati na +385(0)40650042.
    2. Imate pravo znati koje osobne informacije o vama obrađujemo i možete zatražiti kopiju takvih podataka. Imate pravo na ispravak netočnih osobnih podataka o vama, a u nekim slučajevima možete zatražiti da izbrišemo vaše osobne podatke (ako npr. osobni podaci više nisu potrebni kako bi se ispunio ugovor s vama). Ako ste dali svoju privolu za obradu svojih Osobnih podataka za eksplicitnu svrhu, uvijek možete povući svoju privolu. Ako želite povući svoju privolu, možete nam se obratiti služeći se kontaktnim informacijama navedenima u odjeljku 
    3. Isto tako imate pravo na prigovor na određeno obrađivanje vaših osobnih podataka i možete zatražiti da se ograniči obrada vaših osobnih podataka. Imajte na umu da ograničavanje ili brisanje vaših osobnih podataka može dovesti do toga da mi ne možemo ispunjavati svoje obveze prema ugovoru s vama. Također imate pravo izdvojiti svoje osobne podatke u strojno čitljivom formatu i prenijeti osobne podatke drugom voditelju.
    4. Ako imate pitanja o tome kako obrađujemo osobne podatke o vama ili želite iskoristiti vaša prava u skladu s odjeljkom 6.2, možete nam se obratiti na hr.hr@hildinganders.com, poštom na prethodno navedenu adresu ili telefonom na +385(0)40650042.
    5. Ako imate prigovore ili pritužbe na način na koji obrađujemo vaše osobne podatke, imate pravo uložiti pritužbu kod relevantnog nadzornog tijela za zaštitu podataka.
  6.  PROMJENE
    1. Ako se dogode ikakve promjene u vezi načina obrade vaših osobnih podataka, obavijestit ćemo vas objavom ažurirane verzije ove obavijesti o privatnosti na Hespo Web stranicama.