Izbornik
26.11.2018.

Brojanje ovaca ili slične moždane aktivnosti mogu zapravo odgoditi spavanje i držati nas budnima. Istraživanja pokazuju da ljudi koji vizualiziraju opuštajući prizor umjesto brojanja i naprezanja mozga mogu zaspati 20 minuta prije nego oni koji računaju ovce.

San, ah taj blaženi san.

Ne samo da spavanje omogućuje našem tijelu ono što zaslužuje nakon napornog dana, san je itekako važan za naše svakodnevne sposobnosti na radnom mjestu.

No, kada je u pitanju dobivanje tih vrijednih momenata kada sklopimo oči, teško je u moru informacija razaznatišto nam stvarno pomaže, a što ne.

U nastavku ovog teksta ćemo raskrinkati neke od najvećih mitova koji se tiču spavanja.

1. Treba nam 8 sati sna

Kada je pitanje koliko sna bismo dnevno trebali imati, većina nas odgovara - 8 sati.

No, ispostavilo se da je prava količina sna drugačija za svakoga.

Isto tako, dok je djeci obično potrebno od 9 sati pa naviše, starijima je dovoljno 7, čak nekima i 6 sati spavanja.

Hormonalne promjene mogu promijeniti količinu sna koja vam je potrebna, dok su neki ljudi jednostavno genetski programirani da je potrebno manje sna nego drugima.

2. Loše je jesti prije spavanja

Svima je jasno da bi se naše tijelo moglo mučiti ako pojedemo težak obrok neposredno prije spavanja, ali to ne znači da ne možete jesti ništa prije odlaska u krevet.

Primjerice, banane su sjajan prirodni izvor magnezija i kalija, prirodnih elemenata za opuštanje mišića.

Oni također sadrže aminokiselinu L-triptofan, koje mozak pretvara u ''dobre'' hormone, serotonin i hormon spavanja melatonin.

3. Drijemanje je dobro

Neki kažu da je kratko poslijepodnevno drijemanje dobro te da nas može energizirati i regenerirati, ali moguće je i da takva vrsta odmora bude neugodna za naše tijelo.

Ne samo da kratko drijemanje može smanjiti vašu sposobnost da biste dobili dobar noćni odmor, već i neke studije pokazuju da ono može izazvati upalne procese u tijelu.

4. Toplina pogoduje dobrom spavanju

Ušuškavanje u toplu pidžamu, pokrivanje ispod popluna i zagrijavanje sobne temperature može biti dobro ako se osjećate jako pospano, ali čuvajte se pregrijavanja.

Pretopla atmosfera u sobi može dovesti do poremećenog sna.

S druge strane, nešto hladnija temperatura poboljšava spavanje i omogućuje oslobađanje melatonina.

Optimalna temperatura za spavanje, kažu stručnjaci, jest između 18 i 22 °C.

5. Najbolje vrijeme za ići u krevet je kad smo umorni

Ako ste iscrpljeni, to je vjerojatnije da ćete zaspati lako.

Ali idete li u krevet u isto vrijeme svake noći mnogo je važnije za kvalitetu vašeg sna.

Istraživanja pokazuju da praksa, kojom sami sebe tjeramo na odlazak na spavanje svake večeri u isto vrijeme, pomaže zaspati brže.

Ako ste skloni izgubiti pojam o vremenu, koristite budilicu kako biste znali kada leći.

6. Kada spavamo mi, spava i naš mozak

Kada zaspimo i utonemo u san, naš mozak zapravo još uvijek naporno radi.

Poput našeg tijela i mozak se odmara i puni, ali on još uvijek kontrolira naše tjelesne funkcije kao što su disanje i regulacija tjelesne temperature.

Također čini stvari koje ne može kada smo budni, kao što su regeneracija tkiva, izgradnja kostiju i jačanje imuniteta.

7. Brojanje ovaca pomaže da zaspimo

Ovo je definitivno kontra onoga što smo kao djeca radili ili barem što su nam roditelji i stariji kazali da radimo da lakše zaspimo.

Brojanje ovaca ili slične moždane aktivnosti mogu zapravo odgoditi spavanje i držati nas budnima. 

Istraživanja pokazuju da ljudi koji vizualiziraju opuštajući prizor umjesto brojanja i naprezanja mozga mogu zaspati 20 minuta prije nego oni koji broje ovce.

Ako ste pronašli svoje obrasce spavanja među ovim mitovima, nije naravno kasno da to promijenite već ove večeri.

A kako bi lakše otišli u krevet, a vaš san bio mirniji, legnite na Hespo madrac.

 

jastuci madraci