Izbornik
12.08.2019.

Ako poželite otići na kavu za vrijeme pauze na poslu, možda vam se pridruži još nekoliko kolega. U našoj kulturi to je potpuno uobičajeno. Terase kafića i restorana prepune su tijekom cijelog dana.

Poželite li obaviti kratak trening, prošetati ili se istegnuti, na to će se gledati blagonaklono. Sigurno ste čovjek koji pazi na svoje zdravlje, a i vratit ćete se poslu puni elana za nastavak radnog dana. Međutim, ako iskoristite pauzu da odrijemate 15-ak minuta, sasvim sigurno ćete biti obilježeni kao lijenčina i neradnik.

Popodnevno kratko drijemanje veže se uglavnom uz lažerni mediteranski način života ili popularnu “siestu”, odnosno popodnevni odmor koji prakticiraju Grci i Meksikanci. U našim se krajevima ono uglavnom vezuje uz stariju populaciju kojoj treba popodnevni san ili uz nedostatak radnih navika i sklonost porocima. Potpuno pogrešno jer potrebu za popodnevnim snom imaju uglavnom ljudi koji se rano dižu, naporno rade, bilo da se radi o fizičkom ili mentalnom naporu, dakle, pretežno zaposlena odrasla populacija.

Potrebu za popodnevnim snom imaju uglavnom zaposlene osobe

Odrasloj osobi je potrebno do osam sati kvalitetnog sna tijekom dana kako bi se dovoljno odmorila. S vremenom se, kako ljudi stare, ta potreba i smanjuje. Ali, tko kaže da taj san treba biti samo noćni? Dakako, onaj noćni san najvažniji je san tijekom dana kada bismo se trebali kvalitetno odmoriti i proći kroz sve faze ili cikluse sna. Međutim, i popodnevni san ima brojne benefite na ljudski organizam, ako ne remeti noćno spavanje i ako nije predug.

Ciklusi sna

Izmjena pravilnih ciklusa sna jako je bitna za kvalitetan odmor. Odnosi se to na noćno spavanje jer se radi o dovoljno dugom periodu da bi se ciklusi prailno izmjenjivali i dovoljno dugo trajali, odnosno da ne bi došlo do njihovog prekida prije završetka. Ljudi se bude nenaspavani i razdražljivi ne zato što nisu dovoljno dugo spavali, nego jer su se probudili u krivom ciklusu sna, fazi dubokog, a ne laganog sna. Obično je potrebno oko pola sata da prođe osjećaj mamurluka, pospanosti i malaksalosti nakon takvog buđenja.

Faza sna u kojoj nastupa čvrsti san obično se događa 90 minuta nakon što je osoba zaspala. Nikako nije preporučljivo tijekom popodnevnog spavanja ući u tu fazu sna jer će buđenje iz nje, a prije nego opet nastupi faza laganog sna, učiniti više štete nego koristi za osjećaj odmornosti.

Popodnevno spavanje nije dobro za osobe koje teško utonu u san

Tko treba izbjegavati popodnevni san

Popodnevni kratki odmor nije jednako dobar za sve. Trebale bi ga izbjegavati prakticirati:

  • osobe kojima takav san remeti kvalitetu noćnog spavanja,
  • osobe koje pate od niskog krvnog tlaka jer popodnevni san dodatno snižava tlak,
  • osobe koje teško tonu u san i potrebno im je dugo vremena da zaspe u kojem slučaju se popodnevno spavanje pretvori u dugotrajno mučenje bez pravog rezultata,
  • pretile osobe, one koje puše ili imaju neke druge faktore koji povećavaju rizik od kardiovaskularnih oboljenja.

Koji su benefiti popodnevnog sna

Ne djeluje popodnevni san na sve isto. Neki se bude odmorni kao da su spavali cijelu noć, a neki će se tek nakon popodnevnog sna osjećati umorno i dezorijentirano. Takvim osobama ne preporučuje se prakticirati popodnevni san. Za njih je mnogo kvalitetnije rješenje navečer ranije leći u krevet i uhvatiti što više sna tijekom noćnog spavanja.

Međutim, na sve ostale, popodnevno spavanje ima pozitivne učinke, ovisno o dužini sna:

  • 10 do 15 minuta popodnevnog sna imat će pozitivne učinke na radnu učinkovitost pa se posebno preporučuje prakticirati tijekom radnog vremena;
  • 60 minuta popodnevnog sna imat će pozitivne učinke na pamćenje, kognitivne i mentalne sposobnosti te koncentraciju;
  • 60 do 90 minuta sna imat će pozitivne učinke na kreativnost, proceduralno pamćenje i emocionalnu stabilnost.

Više od 90 minuta sna ne preporučuje se u popodnevnim satima, a idealan popodnevni odmor trebao bi trajati od 10 do 30 minuta. Za to vrijeme nećete ući u fazu dubokog sna iz koje bi se probudili razdražljivi i nenaspavani.

Popodnevni odmor povećava radnu produktivnost

Najbolje vrijeme za popodnevni san

Ne postoji vrijeme za popodnevni san koje bio bilo idealno za sve. To ovisi o vremenu buđenja kao i o kvaliteti sna tijekom noći. Ujedno, ovisi to i o kvaliteti madraca i kreveta na kojem spavate jer se nećete jednako odmoriti na nekvalitetnom madracu. Zbog činjenice što većina ljudi u popodnevni san utone na kauču u dnevnom boravku, a ne u vlastitom krevetu u spavaćoj sobi, bilo bi dobro nabaviti kvalitetan nadmadrac koji bi pružio zadovoljavajuću razinu udobnosti i omogućio da maksimalno iskoristite kratki odmor.

S obzirom da kratak popodnevni san ima pozitivne učinke na povećanje radne produktivnosti i da su ljudi nakon takvog odmora koncentriraniji i kreativniji, očekivano će brže i kvalitetnije ispuniti radne zadatke. Stoga se kao najbolje vrijeme za popodnevni odmor smatra vrijeme od 13 do 15 sati, odnosno vrijeme kada i inače ljudi na poslu počinju osjećati umor i pad energije . Bilo bi idealno kada biste imali radnu atmosferu u kojoj je normalno kratko odrijemati, kao i prostoriju opremljenu udobnom foteljom ili kaučem na kojem biste mogli na desetak minuta utonuti u san.

Većina nema tu privilegiju. Zato pribjegavaju odspavati kada dođu s posla. Tada je najvažnije da se sjetite navinuti budilicu kako vam se ne bi dogodilo da prespavate cijelo popodne. Teško biste zaspali u noći, a na posao se probudili još umorniji.

 

Provjerite ponudu nadmadraca za kvalitetan popodnevni san

 

Zatvori

Obavezno

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • hespo.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Kako izbrisati već spremljene kolačiće?
Ako koristite osobno računalo i ažurirani preglednik, a želite ukloniti kolačiće koji su već na vašem uređaju, istovremeno pritisnite CTRL, SHIFT i DELETE. Ovdje možete pronaći stranice za podršku za većinu najčešće korištenih preglednika:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Flash cookies

Internetske stranice mogu koristiti widgete za društvene medije koji korisnicima omogućava pristup s internetske stranice Hespo na različitim platformama društvenih medija (npr. Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn). Kako biste bolje razumjeli kako se i koji podaci prikupljaju putem društvenih medija i koje kolačiće koriste treće strane, pogledajte trenutna pravila privatnosti svake od društvenih platformi.

Opcionalno

Hespo je posvećen zaštiti vaše privatnosti i vaših osobnih podataka. Ova obavijest o privatnosti opisuje način na koji obrađujemo i koristimo osobne podatke koje smo dobili od vas prilikom posjete i upotrebe ove internetske stranice te način na koji nas možete kontaktirati ako imate dodatna pitanja u vezi obrade vaših osobnih podataka.

  1. PRIKUPLJANJE VAŠIH OSOBNIH PODATAKA
    1. Prikupljamo i obrađujemo vaše ime, adresu, telefonski broj, e-poštu, IP adresu, koje nam šaljete kako biste dobili informacije od nas ili ostvarili kupnju na našim stranicama.
    2. Osim toga, prikupljamo i obrađujemo vaše financijske podatke koji se odnose na vaša mrežna plaćanja za proizvode kada ih pošaljete 
    3. (a) kao dio podataka o vašem računu (ako se primjenjuju) i/ili 
    4. (b) u vezi s vašim zahtjevima za proizvodima ili u vezi s kupovinom proizvoda na našoj internetskoj stranici.
    5. Osim navedenih upotreba i namjena, vaše osobne podatke također možemo koristiti za administraciju i poboljšanje ove internetske stranice, za naše unutarnje zapise, za potrebe statističke analize i za ispunjavanje vaših narudžbi proizvoda i/ili kako bismo vas kontaktirali u vezi prodaje ili u sklopu naših postupaka vezanih uz komunikaciju s korisnicima.
  2. KOJI JE PRAVNI TEMELJ ZA OBRADU VAŠIH OSOBNIH PODATAKA?
    1. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na tome da je obrada potrebna za nas kako bismo mogli ispuniti ugovor s vama.
    2. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na našem legitimnom interesu za obradu vašeg zahtjeva ili upita ili zaključivanje ponude o kupnji.
  3. TKO IMA PRISTUP VAŠIM OSOBNIM PODACIMA?
    1. Primijenili smo prikladne tehničke i organizacijske mjere kako bismo zaštitili vaše osobne podatke od gubitka, nezakonitog pristupa itd. Broj osoba s pristupom vašim osobnim podacima je ograničen i samo će pojedinci povezani s Brandom Happy Dreams koji trebaju obraditi vaše osobne podatke u skladu s prethodnim svrhama, imati pristup vašim osobnim podacima.
  4. KOLIKO SE DUGO VAŠI OSOBNI PODACI POHRANJUJU?
    1. Podatke pohranjujemo do ispunjenja svrhe njihova prikupljanja. To znači da ćemo izbrisati vaše osobne podatke kada ti podaci više neće biti potrebni za obradu zahtjeva, narudžbe ili za upravljanje računom ili odnosom s našim klijentom. Otada se mogu spremati statistički podaci koji su anonimizirani. 
  5. KOJA SU VAŠA PRAVA?
    1. Hespo je Brand Hilding Anders d.o.o., koji je kontrolor obrade vaših osobnih podatka. To znači da smo odgovorni za ispravnu obradu vaših osobnih podataka u skladu s primjenjivim zakonima. Jadranka Horvat službenik je za zaštitu podataka i možete mu/joj se obrati na +385(0)40650042.
    2. Imate pravo znati koje osobne informacije o vama obrađujemo i možete zatražiti kopiju takvih podataka. Imate pravo na ispravak netočnih osobnih podataka o vama, a u nekim slučajevima možete zatražiti da izbrišemo vaše osobne podatke (ako npr. osobni podaci više nisu potrebni kako bi se ispunio ugovor s vama). Ako ste dali svoju privolu za obradu svojih Osobnih podataka za eksplicitnu svrhu, uvijek možete povući svoju privolu. Ako želite povući svoju privolu, možete nam se obratiti služeći se kontaktnim informacijama navedenima u odjeljku 
    3. Isto tako imate pravo na prigovor na određeno obrađivanje vaših osobnih podataka i možete zatražiti da se ograniči obrada vaših osobnih podataka. Imajte na umu da ograničavanje ili brisanje vaših osobnih podataka može dovesti do toga da mi ne možemo ispunjavati svoje obveze prema ugovoru s vama. Također imate pravo izdvojiti svoje osobne podatke u strojno čitljivom formatu i prenijeti osobne podatke drugom voditelju.
    4. Ako imate pitanja o tome kako obrađujemo osobne podatke o vama ili želite iskoristiti vaša prava u skladu s odjeljkom 6.2, možete nam se obratiti na hr.hr@hildinganders.com, poštom na prethodno navedenu adresu ili telefonom na +385(0)40650042.
    5. Ako imate prigovore ili pritužbe na način na koji obrađujemo vaše osobne podatke, imate pravo uložiti pritužbu kod relevantnog nadzornog tijela za zaštitu podataka.
  6.  PROMJENE
    1. Ako se dogode ikakve promjene u vezi načina obrade vaših osobnih podataka, obavijestit ćemo vas objavom ažurirane verzije ove obavijesti o privatnosti na Hespo Web stranicama.