Izbornik
18.01.2019.

Bol u leđima može se javiti zbog starog i lošeg madraca, a upravo zbog takvog madraca se može pojačati, ako se pojavila iz drugih razloga. Ako vas vaša leđa drže budne noćima, velike su šanse da vam pravi odabir madraca može pomoći.

Razlozi za bolna leđa mogu biti razni, ovo su neki od najčešćih:

  • previše vremena provodite sjedeći u nepravilnom položaju
  • kralježnica mora nositi preveliku težinu, a nema pomoć mišića
  • spavate na trbuhu što stvara pritisak na leđa
  • stari ili krivo odabran madrac

Previše vremena provodite sjedeći u nepravilnom položaju.

Kada je madrac uzrok bolnih leđa?

Spavanje na lošem madracu baš kao i spavanje na kauču može dovesti do boli u leđima, a osim što može biti uzrok boli, može i pojačati već postojeću bol. Kako? Tijekom noći okrećete se i mijenjate položaj spavanja 40 do 60 puta tijekom noći. Kada je madrac koji vas drži u horizontali premekan, pretvrd ili još gore - pun kvrga i opruge iskaču iz njega, ne može vam pružiti potporu koju trebate.

Bol u leđima zbog madraca #1: madrac je premekan

Kada vas bole leđa, madrac vam treba biti potpora. Ako legnete na madrac koji je premekan, tijelo će vam “potonuti”. Zbog prejakog pritiska živca javit će se bolovi i osjećaj utrnulosti.

Bol u leđima zbog madraca #2: madrac je pretvrd

Istina je, tvrdi madrac bolja je opcija za sve koji imaju bolove u leđima. No ako je madrac pretvrd može imati negativni učinak: tijelo tjera da se uskladi s tvrdom i ravnom podlogom tj. kralježnicu tjera u ravnu liniju.

Bol u leđima zbog madraca #3: madrac je prestar

Kao što postoji razlog zašto moramo mijenjati četkicu za zube svaka 2-3 mjeseca, tako postoji i razlog zašto bi madrac trebalo mijenjati svakih šest godina. Potrebno ga je promijeniti iz higijenskih razloga ali i zato jer gubi svoju početnu udobnost i čvrstoću podupiranja tijela.

Najbolji madraci za kralježnicu

Kada birate madrac za zdravu kralježnicu, madrac koji će vam pomoći smanjiti bolove u leđima, važno je znati u kojem položaju spavate.

Spavanje na leđima

Ako spavate na leđima, to je najbolji položaj za kralježnicu. Ipak, birajte madrac srednje tvrdoće - takvi madraci pružaju idealnu potporu za bolove u donjem dijelu leđa. U slučaju da vas bole leđa iskušajte mali trik: postavite jastuk ispod koljena kako bi održali prirodnu krivulju donjeg dijela leđa.

Ako mislite kako vam je potrebna dodatna podrška, pokušajte narolati mali ručnik i staviti ga ispod donjeg dijela leđa. A umjesto ručnika možete odabrati i jastuk.

Spavanje na boku

Madrac koji je umjereno mekan najbolja je podrška za sve spavače na boku koji muku muče s bolovima u leđima. Za tu skupinu bitan je i anatomski jastuk koji će pružati potporu ramenima i vratu.

Spavanje na trbuhu

Ljudi koji spavaju na trbuhu, što može biti i uzrok bolova u leđima, trebaju malo tvrđi madrac koji će im pružiti potrebnu potporu.

Naravno, rijetko tko prospava noć samo na trbuhu ili na leđima. Položaj spavanja promijeni se, kako smo spomenuli, 40 do 60 puta tijekom noći. Dobro odabran madrac doista može pomoći pri kroničnoj boli u leđima. Madrac mora pružiti dovoljnu potporu krivuljama tijela, mišićima i kostima kralježnice.

Kao što je svima dobro poznato, kralježnica nije ravna kao stup, već tvori oblik slova „S“ i čine je četiri blaga “zavoja”:

  • vratni zavoj u obliku slova C koji drži glavu
  • prsni zavoj u obliku slova C koji drži gornji dio tijelo (torzo)
  • slabinski zavoj u obliku slova C koji je zapravo osnova kralježnice
  • križna i trtična kost

Za vrijeme spavanja vrlo je važno očuvati normalni poredak tih zavoja - u suprotnom je moguća pojava kronične boli u leđima.

Kada birate madrac za kroničnu bol u leđima birajte madrac koji nije ni premekan ni pretvrd. I trebali bi mirnije spavati.

Odabirom pravog madraca sigurno ćete si olakšati život. No kod ozbiljnih problema nemojte odgađati posjet liječniku.

 

Želimo vam udobne snove!

 

HESPO MADRACI