Izbornik
05.05.2017.

U suvremenom svijetu toliko živimo pod pritiskom stalnog napretka i uspjeha da je postalo skoro neprihvatljivo uzeti pauzu i odrijemati malo uslijed dana. U svakodnevnom razgovoru dnevne pospance često se naziva lijenčinama i neefikasnima, a drijemanje gleda u negativnom kontekstu, kao nerad i gubljenje vremena.

No, upravo je suprotno jer spavanje tijekom dana, osim što je prirodna potreba, u stvari podiže produktivnost i vrlo je korisno, iz više razloga. Stručnjaci psiholozi čak smatraju da, ovisno o tipu osobe, neki od nas tu pauzu od dnevnih obaveza manifestiraju kao sanjarenje otvorenih očiju dok drugi, tih prosječnih 15 minuta, iskoriste za drijemanje tj. popodnevni počinak kako bismo prevladali umor i obnovili energiju za daljnje obaveze.

Neke od važnih koristi dnevnog spavanja su slijedeće:

  • Opuštanje . Popodnevno drijemanje možemo promatrati poput meditacije koja će nas opustiti i umanjiti stress te omogućiti da se svježiji vratimo dnevnim zadacima. Drijemanje je također svojevrsno prakticiranje dubokog, ujednačenog disanja koje nam efikasno pomaže u opuštanju.
  • Izbjegavanje konflikta . Spavanje tijekom dana pomaže nam održavati kvalitetnije odnose s ljudima u našoj okolini jer, ako se opustimo,  sigurno ćemo svaku situaciju sagledati drugačije i smirenije i pronaći nova rješenja bez sukoba.
  • Poboljšanje produktivnosti . Tijekom dana neminovno je da, kod svih nas, dolazi do pada koncentracije. Odvojimo 15 minuta, zaklopimo oči, opustimo se i odmorimo i sigurno ćemo se nakon toga osjećati bolje i poletnije, razmišljati puno jasnije i biti produktivniji.
  • Održavanje veza . Sretni partneri misle jedno na drugo, a to ima ogroman učinak na održavanje veze. Oni sanjare o osobi koju vole, zamišljaju nove susrete, uspjehe, ali razmišljaju i o problemima. Nezadovoljni parovi, pak, misle crno, dok oni sretniji sanjaju sretniju budućnost.
  • Rast kreativnosti i efikasnosti . Dnevno spavanje olakšati će nam i potaknuti vizualizaciju željenog rezultata opuštenijim, neforsiranim razmišljanjem o tome. Odmorom ćemo smanjiti pritisak, lakše odlučiti što želimo i doći do boljeg rješenja. Sličnom se praksom često služe i profesionalni sportaši jer je takva vizualizacija poticaj kod konačnog izvršavanja zadatka. Na primjer, prethodnom vizualizacijom kako odraditi skok preko letvice puno ga je lakše i stvarno odraditi.
  • Rješavanje problema . Ako za vrijeme dnevnog odmora i opuštanja razmislimo o nekim važnim dilemama, odlukama ili situacijama u kojima moramo nekog u nešto uvjeriti, u toj opuštenoj situaciji puno ćemo lakše razabrati što želimo i očekujemo te kako tome pristupiti.

Sve navedeno upućuje da dnevni počinak nije negativna i loša navika. Naravno, nemamo uvijek vremena ni mogućnosti prakticirati ga, ali kad možemo i kad nam organizam šalje poruku da mu je odmor potreban trebali bismo ga poslušati. Ne treba za to odvojiti dva do tri sata, jer opuštanje od petnaestak do trideset minuta sasvim je dovoljno za regeneriranje energije i opuštanje pred novim zadacima koji nas očekuju u nastavku dana.