Izbornik
20.05.2019.

Kako svi volimo spavati, ovo jest najčešći razlog kašnjenja, no pitanje je trebamo li biti baš toliko iskreni, budući da se radi o razlogu na koji možemo često utjecati. Ispričnicom “zaspao sam/zaspala sam” šaljemo poruku kako smo pomalo nemarni.

Svima nam se dogodilo barem jednom u životu da smo ujutro zaspali i zakasnili na posao.

Bili smo umorni i iscrpljeni, vani je hladno i vjetrovito, u krevetu tako toplo, a alarm nije zvonio.

Sve to utječe na želju da se ujutro još koju minuticu duže ostane u zagrijanom krevetu.

No, naplata stiže vrlo brzo.

Dolaskom na posao, dužni smo objašnjenje nadređenima. Možda ćemo se izvući jednom ili dva puta, bez da itko primijeti, ali to se događa svima u određenom trenutku.

Ponekad će šef razumjeti, a ponekad će baš biti krivi moment.

Kako bi bili što spremniji na nepredvidive situacije, evo što sve možete iskoristiti u svoju korist.

Svakome se može dogoditi da zaspi na posao

1. Prekasno sam se probudio

Kako svi volimo spavati, ovo jest najčešći razlog kašnjenja, no pitanje je trebamo li biti baš toliko iskreni, budući da se radi o razlogu na koji možemo često utjecati.

U najčešćem broju slučajeva, isprika da ste zaspali mogla bi paliti.

2. Vozio sam djecu u vrtić

“Moja žena je bolesna, pa sam bio zadužen za odvoz djece u vrtić”, može uvijek paliti jer ćete igrati na kartu suosjećanja, budući da se radi o bolesti, ali i s druge strane o maloj djeci.

No, u manjim sredinama gdje svatko poznaje svakoga moglo bi se dogoditi da vas brzo uhvate u laži.

Naime, lako je moguće da vaše dijete ide u vrtić ili školu s djetetom vašeg kolege ili još gore, nadređenoga, pa bi se ta mala laž mogla vrlo lako okrenuti kontra vas.

Loša je ideja kriviti kućne ljubimce za kašnjenje

3. Voljeni kućni ljubimac mi je pobjegao

Ovo može biti odlična varka ako vam je šef predsjednik lokalne udruge koja se bavi udomljavanjem životinja, no u svakom drugom slučaju (čitaj u 99% slučajeva) ovo neće proći.

Nikog ne zanima gdje je vaša mačka i zašto je pobjegla preko ograde na susjedov orah i bojala se sići sama dolje.

Zanimljivo je da bi se ovaj scenarij doista i mogao dogoditi onima koji imaju kućne ljubimce, ali čak i tada, upotrijebite li ovaj izgovor, šef bi mogao pomisliti da ga vučete za nos.

4. Bila je velika gužva u prometu

U većim gradovima ovaj izgovor uvijek pali.

Ujutro svi žure na posao, pa je u većim gradskim sredinama nerijedak slučaj prometni kaos.

Često je on i objektivan razlog zašto vas nema na poslu u točno vrijeme, a kada zagusti, možete prometni zastoj okrenuti u svoju korist i kada ga izbjegnete.

Prometna gužva čest je razlog i dobro opravdanje za kašnjenje

5. Pokvario se tramvaj

Javni gradski prijevoz često je najpouzdaniji način dolaska na posao, no katkada i on zakaže.

Jednom se mora pokvariti autobus ili tramvaj, a tu vjerojatnost iskoristite kada baš morate.

Teško da će vaš nadređeni zbog nekoliko minuta vašeg kašnjenja ići provjeravati kod autoprijevoznika je li neki od autobusa ili tramvaja imao zastoj jutros.

Konzultant kandidata za posao i osnivač Interview Expert Academyja, Jonathan Burston, kaže da je u karijeri čuo puno izgovora za kašnjenje te kako uspjeh pri tome ima ugled koju osoba ima unutar tvrtke.

Dakle, hoće li vam ili neće nadređeni, ali i ostali kolege, vjerovati ovisi o tome kakvi ste kao osoba, kakva je vaša radna etika, ali i dosadašnje iskustvo u sličnim situacijama.

 

Nakon pet najčešćih opravdanja, vrijeme je da spomenemo one u kategoriji "bolje ne isprobavati"

Njima se vjerojatno nećete izvući, teško da će vam itko povjerovati.

6. Završio sam u bolnici

Kasnim na posao jer sam proveo cijelu noć na hitnoj nakon što sam pretučen.

Spomenuti Britanac Jonathan Burston kaže kako je kao odgovorna osoba u poduzeću imao jedan ovakav primjer.

Zaposlenik u njegovom timu došao je ujutro na posao upravo s tim opravdanjem, a kako se proveo, to jest je li upalilo, nije želio otkriti.

7. Zaspao sam u vlaku

Jedan od suludih objašnjenja dao je jedan zaposlenik u Engleskoj koji je večer prije zaglavio s prijateljima u lokalnom pubu.

Naime, mladi je gospodin kazao kako je večer ranije zaspao u vlaku kojim se želio vratiti kući i probudio se nakon tri sata.

Nije se mogao, kaže, na vrijeme vratiti kući, pa kasni na posao.

Njegova priča možda bi i prošla, da još u jutarnjim satima, čak i nakon ne dolaska na vrijeme, nije bio vidno pod utjecajem alkohola.

"Zaspsao sam u vlaku" izgovor bolje ne koristite

8. Nisam zadovoljan izgledom

Još jedan briljantan izgovor pokušao je jedan zaposlenik kada je nakon popriličnog kašnjenja ujutro na posao svom šefu kazao kako je za sve kriva - njegova frizura.

Naime, poduzetan je mladić šefu objasnio kako je sam pokušao skratiti kosu, ali je napravio strašnu glupost, zbog čega je morao ići frizeru da spasi stvar.

Teoretski izvedivo. Teoretski!

 

9. Klinci su krivi

Kada zagusti, možete se okrenuti provjerenom receptu - svaliti krivicu na vašu djecu.

Možete recimo izmisliti kako su vas djeca iz igre zaključala izvan kuće i nisu znala otključati kako biste ponovno ušli unutra.

Dok je došao bravar i obavio posao, tek tada ste mogli nastaviti s jutarnjim obavezama.

Zvuči prilično izvedivo, samo pazite da vas klinci ne otkucaju.

10. Alarmantna situacija

Bilo kakav izgovor koji uključuje aktivnost policije, imat će dodatnu težinu.

“Kasnim na posao jer je bila izvanredna situacija u prometu, jurili su za bjeguncem, promet je bio blokiran, a čitava gradska četvrt odsječena”.

Problem bi mogao ležati u tome što će u roku od 'tri minute' vaš šef saznati je li to o čemu govorite istina ili pak plod vaše mašte.

Iskrenost je dugoročno najbolje rješenje

Je li iskrenost najbolja opcija?

Svi griješimo, pa će nam postupimo li iskreno, možda biti i oprošteno.

Ako ste prespavali alarm, zaboravili ga čak i postaviti, djeca su vas usporila... budite iskreni.

Poštenje je ono što svaki pravi poslodavac želi, a lažima ćete srušiti njegovo povjerenje.

Važno je samo da se ispričate i priznate da ste zaribali.

I pokušajte naravno probuditi se na vrijeme .

Budilice nemamo, no imamo najbolje krevete .

Provjeri ponudu madraca

Zatvori

Obavezno

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • hespo.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Kako izbrisati već spremljene kolačiće?
Ako koristite osobno računalo i ažurirani preglednik, a želite ukloniti kolačiće koji su već na vašem uređaju, istovremeno pritisnite CTRL, SHIFT i DELETE. Ovdje možete pronaći stranice za podršku za većinu najčešće korištenih preglednika:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Flash cookies

Internetske stranice mogu koristiti widgete za društvene medije koji korisnicima omogućava pristup s internetske stranice Hespo na različitim platformama društvenih medija (npr. Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn). Kako biste bolje razumjeli kako se i koji podaci prikupljaju putem društvenih medija i koje kolačiće koriste treće strane, pogledajte trenutna pravila privatnosti svake od društvenih platformi.

Opcionalno

Hespo je posvećen zaštiti vaše privatnosti i vaših osobnih podataka. Ova obavijest o privatnosti opisuje način na koji obrađujemo i koristimo osobne podatke koje smo dobili od vas prilikom posjete i upotrebe ove internetske stranice te način na koji nas možete kontaktirati ako imate dodatna pitanja u vezi obrade vaših osobnih podataka.

  1. PRIKUPLJANJE VAŠIH OSOBNIH PODATAKA
    1. Prikupljamo i obrađujemo vaše ime, adresu, telefonski broj, e-poštu, IP adresu, koje nam šaljete kako biste dobili informacije od nas ili ostvarili kupnju na našim stranicama.
    2. Osim toga, prikupljamo i obrađujemo vaše financijske podatke koji se odnose na vaša mrežna plaćanja za proizvode kada ih pošaljete 
    3. (a) kao dio podataka o vašem računu (ako se primjenjuju) i/ili 
    4. (b) u vezi s vašim zahtjevima za proizvodima ili u vezi s kupovinom proizvoda na našoj internetskoj stranici.
    5. Osim navedenih upotreba i namjena, vaše osobne podatke također možemo koristiti za administraciju i poboljšanje ove internetske stranice, za naše unutarnje zapise, za potrebe statističke analize i za ispunjavanje vaših narudžbi proizvoda i/ili kako bismo vas kontaktirali u vezi prodaje ili u sklopu naših postupaka vezanih uz komunikaciju s korisnicima.
  2. KOJI JE PRAVNI TEMELJ ZA OBRADU VAŠIH OSOBNIH PODATAKA?
    1. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na tome da je obrada potrebna za nas kako bismo mogli ispuniti ugovor s vama.
    2. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na našem legitimnom interesu za obradu vašeg zahtjeva ili upita ili zaključivanje ponude o kupnji.
  3. TKO IMA PRISTUP VAŠIM OSOBNIM PODACIMA?
    1. Primijenili smo prikladne tehničke i organizacijske mjere kako bismo zaštitili vaše osobne podatke od gubitka, nezakonitog pristupa itd. Broj osoba s pristupom vašim osobnim podacima je ograničen i samo će pojedinci povezani s Brandom Happy Dreams koji trebaju obraditi vaše osobne podatke u skladu s prethodnim svrhama, imati pristup vašim osobnim podacima.
  4. KOLIKO SE DUGO VAŠI OSOBNI PODACI POHRANJUJU?
    1. Podatke pohranjujemo do ispunjenja svrhe njihova prikupljanja. To znači da ćemo izbrisati vaše osobne podatke kada ti podaci više neće biti potrebni za obradu zahtjeva, narudžbe ili za upravljanje računom ili odnosom s našim klijentom. Otada se mogu spremati statistički podaci koji su anonimizirani. 
  5. KOJA SU VAŠA PRAVA?
    1. Hespo je Brand Hilding Anders d.o.o., koji je kontrolor obrade vaših osobnih podatka. To znači da smo odgovorni za ispravnu obradu vaših osobnih podataka u skladu s primjenjivim zakonima. Jadranka Horvat službenik je za zaštitu podataka i možete mu/joj se obrati na +385(0)40650042.
    2. Imate pravo znati koje osobne informacije o vama obrađujemo i možete zatražiti kopiju takvih podataka. Imate pravo na ispravak netočnih osobnih podataka o vama, a u nekim slučajevima možete zatražiti da izbrišemo vaše osobne podatke (ako npr. osobni podaci više nisu potrebni kako bi se ispunio ugovor s vama). Ako ste dali svoju privolu za obradu svojih Osobnih podataka za eksplicitnu svrhu, uvijek možete povući svoju privolu. Ako želite povući svoju privolu, možete nam se obratiti služeći se kontaktnim informacijama navedenima u odjeljku 
    3. Isto tako imate pravo na prigovor na određeno obrađivanje vaših osobnih podataka i možete zatražiti da se ograniči obrada vaših osobnih podataka. Imajte na umu da ograničavanje ili brisanje vaših osobnih podataka može dovesti do toga da mi ne možemo ispunjavati svoje obveze prema ugovoru s vama. Također imate pravo izdvojiti svoje osobne podatke u strojno čitljivom formatu i prenijeti osobne podatke drugom voditelju.
    4. Ako imate pitanja o tome kako obrađujemo osobne podatke o vama ili želite iskoristiti vaša prava u skladu s odjeljkom 6.2, možete nam se obratiti na hr.hr@hildinganders.com, poštom na prethodno navedenu adresu ili telefonom na +385(0)40650042.
    5. Ako imate prigovore ili pritužbe na način na koji obrađujemo vaše osobne podatke, imate pravo uložiti pritužbu kod relevantnog nadzornog tijela za zaštitu podataka.
  6.  PROMJENE
    1. Ako se dogode ikakve promjene u vezi načina obrade vaših osobnih podataka, obavijestit ćemo vas objavom ažurirane verzije ove obavijesti o privatnosti na Hespo Web stranicama.