Izbornik
02.09.2019.

Dok se na godišnji spremamo puni elana, opušteni i bezbrižni, znajući da nas čeka zasluženi odmor, povratak s godišnjeg sasvim je druga priča. Većina ljudi pri samoj pomisli na povratak u surovu svakodnevicu osjeća nelagodu, a mnogi se mogu osjećati depresivno, iscrpljeno i potišteno.

Bez obzira radi li se o kraćem godišnjem odmoru ili ste si uzeli odušak nekoliko tjedana, tijelo se lako ubaci u ljetni način rada, a teško vraća u onaj svakodnevni. Privikne se na ljenčarenje, a glava se odmori od stresa, rokova i obaveza.

Usto, na godišnjem odmoru imamo vremena uživati u svemu onome u čemu ostatak godine ne stignemo, dobroj hrani, domaćoj kuhinji, izlascima, druženjima i aktivnostima na otvorenom. Kasno liježemo i kasnije se budimo.

Odlično je, dok traje. Kada se suočimo sa svakodnevnim jutarnjim ranim buđenjima i ponovnom nepravilnom prehranom u užurbanoj radnoj atmosferi, javlja se depresija. Tijelo bi i dalje odmaralo od briga i nastavilo pratiti svoj vlastiti ritam sna, a ne može. Pred kraj godišnjeg mnogi ljudi počinju osjećati nemir, čak i nesanicu.

Lako se naviknuti na opušteni ritam godišnjeg odmora i ljenčarenje

Zato je povratak na posao i ostale životne obaveze nakon godišnjeg odmora za mnoge mini trauma na koju se teško možete pripremiti, ali ipak možete.

Nekoliko je stvari koje možete raditi kako biste si olakšali i što prije se vratili provjerenoj rutini spavanja.

1. Pojačajte tjelesnu aktivnost

Godišnji odmor i ljetovanje najčešće su vrijeme kada shvatimo da, zbog pojačane tjelesne aktivnosti, nismo u dobroj formi i da se ipak mnogo bolje osjećamo kada nam je tijelo u pokretu. Najbolje što možete učiniti za sebe jest da i nakon povratka na posao i dalje vodite aktivan život.

Posjećujte teretanu ili se počnite baviti nekom fizičkom aktivnošću poput trčanja, vožnje bicikla, rolanja ili bilo čega drugog primjernog vašoj dobi i mogućnostima.

Tjelesna aktivnost definitivno će imati pozitivan efekt kada je u pitanju kvaliteta vašeg sna, ali i cijelo psihofizičko zdravlje.

2. Pripremite se na vrijeme

Najbolji recept za što bezbolniju transformaciju s obale na kopno, kada je u pitanju normalno spavanje, definitivno je pripremanje tijela na promjenu još za vrijeme godišnjeg odmora.

To prije svega podrazumijeva da se ne vraćamo s odmora zadnji dan.

Pametno je krenuti kući barem dva dana prije povratka na posao, kako bismo imali više vremena za privikavanje. Kvaliteta sna u tom slučaju ne bi se trebala remetiti.

Osim toga, pazite da konzumacija hrane i odlazak na spavanje bude u ono vrijeme koje je za vas uobičajeno kada radite.

Povratak na posao nakon godišnjeg odmora mnogima predstavlja stres

3. Vodite računa o prehrani

Znanstvenici kažu da su potrebna dva tjedan da bi se nakon godišnjeg odmora vratili u radni ritam. Nekima su dovoljna i dva dana, ali drugima nisu.

Kod povratka u normalni životni ritam nakon godišnjeg odmora, posebnu pažnju treba obratiti na prehranu.

Naime, snažan i očišćen organizam lakše se bori sa svim izazovima, a mnogi nutricionisti ističu da je prehrana koja se ciljano provodi neposredno prije povratka svakodnevnim obavezama, ključna u uspostavljanju ravnoteže i bržoj prilagodbi organizma. Trebalo bi izbjegavati masnu i začinjenu hranu, prženu ili pohanu, orijentirati se na namirnice koje su bogate nutritivnim vrijednostima i termički obrađene. Naravno, preporuka je jesti što više svježeg voća i povrća.

4. Otkrivajte nove stvari

Tijekom odmora otvorili ste se novim iskustvima i poznanstvima, budite društveni i puni avanturističkog duha i kad se vratite kući. Za neke to znači isprobati nove okusa daleke kuhinje, za druge vožnja balonom na topli zrak. Nije važno u čemu uživate i koliko ste hrabri, važno je da si i u ostatku godine priuštite nova iskustva, organizirate kratke izlete, kupite kartu za koncert omiljenog glazbenika, ulažete u događaje i znanje, a ne materijalno.

I male stvari koje zahtijevaju minimalno vremena i truda pomoći će vam da dobijete onaj stimulirajući osjećaj.

Djeca vrlo brzo promijene ustaljenu rutinu sna

5. Djecu stavljajte na vrijeme na spavanje

Posebna priča s prilagodbom na spavanje nakon povratka s mora su oni najmlađi.

Ovaj se problem javlja i kod djece koja imaju uredne obrasce spavanja, a problemi se mogu razviti i nakon vrlo kratkog odmora od svega nekoliko dana. Dovoljno je da promijene ustaljenu rutinu i mjesto boravka.

Problemi sa spavanjem obično potraju tri do četiri dana, nakon čega se većina djece vrati u uobičajeni ritam sna.

Kako biste ubrzali proces povratka vašeg djeteta ranijim navikama spavanja, osigurajte da dijete ide spavati svaki dan u isto vrijeme i to ne kasnije od 20,30 sati. Za manju djecu je važno da spavaju i tijekom dana.

Kvalitetan san je od ključnog značaja za lakše suočavanje sa svim dnevnim izazovima, a pomaže da se lakše prebrodi ono teško vrijeme nakon povratka s godišnjeg odmora u svakodnevnu rutinu.

 

Provjerite ponudu Hespo kreveta

 

Zatvori

Obavezno

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • hespo.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Kako izbrisati već spremljene kolačiće?
Ako koristite osobno računalo i ažurirani preglednik, a želite ukloniti kolačiće koji su već na vašem uređaju, istovremeno pritisnite CTRL, SHIFT i DELETE. Ovdje možete pronaći stranice za podršku za većinu najčešće korištenih preglednika:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Flash cookies

Internetske stranice mogu koristiti widgete za društvene medije koji korisnicima omogućava pristup s internetske stranice Hespo na različitim platformama društvenih medija (npr. Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn). Kako biste bolje razumjeli kako se i koji podaci prikupljaju putem društvenih medija i koje kolačiće koriste treće strane, pogledajte trenutna pravila privatnosti svake od društvenih platformi.

Opcionalno

Hespo je posvećen zaštiti vaše privatnosti i vaših osobnih podataka. Ova obavijest o privatnosti opisuje način na koji obrađujemo i koristimo osobne podatke koje smo dobili od vas prilikom posjete i upotrebe ove internetske stranice te način na koji nas možete kontaktirati ako imate dodatna pitanja u vezi obrade vaših osobnih podataka.

  1. PRIKUPLJANJE VAŠIH OSOBNIH PODATAKA
    1. Prikupljamo i obrađujemo vaše ime, adresu, telefonski broj, e-poštu, IP adresu, koje nam šaljete kako biste dobili informacije od nas ili ostvarili kupnju na našim stranicama.
    2. Osim toga, prikupljamo i obrađujemo vaše financijske podatke koji se odnose na vaša mrežna plaćanja za proizvode kada ih pošaljete 
    3. (a) kao dio podataka o vašem računu (ako se primjenjuju) i/ili 
    4. (b) u vezi s vašim zahtjevima za proizvodima ili u vezi s kupovinom proizvoda na našoj internetskoj stranici.
    5. Osim navedenih upotreba i namjena, vaše osobne podatke također možemo koristiti za administraciju i poboljšanje ove internetske stranice, za naše unutarnje zapise, za potrebe statističke analize i za ispunjavanje vaših narudžbi proizvoda i/ili kako bismo vas kontaktirali u vezi prodaje ili u sklopu naših postupaka vezanih uz komunikaciju s korisnicima.
  2. KOJI JE PRAVNI TEMELJ ZA OBRADU VAŠIH OSOBNIH PODATAKA?
    1. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na tome da je obrada potrebna za nas kako bismo mogli ispuniti ugovor s vama.
    2. Obrada vaših osobnih podataka za svrhu u gornjem odjeljku temelji se na našem legitimnom interesu za obradu vašeg zahtjeva ili upita ili zaključivanje ponude o kupnji.
  3. TKO IMA PRISTUP VAŠIM OSOBNIM PODACIMA?
    1. Primijenili smo prikladne tehničke i organizacijske mjere kako bismo zaštitili vaše osobne podatke od gubitka, nezakonitog pristupa itd. Broj osoba s pristupom vašim osobnim podacima je ograničen i samo će pojedinci povezani s Brandom Happy Dreams koji trebaju obraditi vaše osobne podatke u skladu s prethodnim svrhama, imati pristup vašim osobnim podacima.
  4. KOLIKO SE DUGO VAŠI OSOBNI PODACI POHRANJUJU?
    1. Podatke pohranjujemo do ispunjenja svrhe njihova prikupljanja. To znači da ćemo izbrisati vaše osobne podatke kada ti podaci više neće biti potrebni za obradu zahtjeva, narudžbe ili za upravljanje računom ili odnosom s našim klijentom. Otada se mogu spremati statistički podaci koji su anonimizirani. 
  5. KOJA SU VAŠA PRAVA?
    1. Hespo je Brand Hilding Anders d.o.o., koji je kontrolor obrade vaših osobnih podatka. To znači da smo odgovorni za ispravnu obradu vaših osobnih podataka u skladu s primjenjivim zakonima. Jadranka Horvat službenik je za zaštitu podataka i možete mu/joj se obrati na +385(0)40650042.
    2. Imate pravo znati koje osobne informacije o vama obrađujemo i možete zatražiti kopiju takvih podataka. Imate pravo na ispravak netočnih osobnih podataka o vama, a u nekim slučajevima možete zatražiti da izbrišemo vaše osobne podatke (ako npr. osobni podaci više nisu potrebni kako bi se ispunio ugovor s vama). Ako ste dali svoju privolu za obradu svojih Osobnih podataka za eksplicitnu svrhu, uvijek možete povući svoju privolu. Ako želite povući svoju privolu, možete nam se obratiti služeći se kontaktnim informacijama navedenima u odjeljku 
    3. Isto tako imate pravo na prigovor na određeno obrađivanje vaših osobnih podataka i možete zatražiti da se ograniči obrada vaših osobnih podataka. Imajte na umu da ograničavanje ili brisanje vaših osobnih podataka može dovesti do toga da mi ne možemo ispunjavati svoje obveze prema ugovoru s vama. Također imate pravo izdvojiti svoje osobne podatke u strojno čitljivom formatu i prenijeti osobne podatke drugom voditelju.
    4. Ako imate pitanja o tome kako obrađujemo osobne podatke o vama ili želite iskoristiti vaša prava u skladu s odjeljkom 6.2, možete nam se obratiti na hr.hr@hildinganders.com, poštom na prethodno navedenu adresu ili telefonom na +385(0)40650042.
    5. Ako imate prigovore ili pritužbe na način na koji obrađujemo vaše osobne podatke, imate pravo uložiti pritužbu kod relevantnog nadzornog tijela za zaštitu podataka.
  6.  PROMJENE
    1. Ako se dogode ikakve promjene u vezi načina obrade vaših osobnih podataka, obavijestit ćemo vas objavom ažurirane verzije ove obavijesti o privatnosti na Hespo Web stranicama.