+385 40 650 000

Je li nedostatak sna uzrok svađa na poslu?

Ne ističe se uzalud koliko je spavanje važno. Činjenica je da ljudi danas žive brže i imaju sve više obaveza s kojima se moraju nositi. Zbog toga za odmor ostaje manje vremena, a nismo ni svjesni rizika kojima se izlažemo skraćujući vrijeme spavanja.

Ukoliko tijekom noći ne spavamo dovoljno, (optimalno 7-9 sati), idući dan možemo očekivati posljedice. Većina ljudi danas u prosjeku spava manje od 7 sati dnevno što je svakako nedovoljno za normalno funkcioniranje organizma.

No, iako je točno da je svaki organizam drugačiji i treba mu različito vrijeme za kvalitetan odmor, dio nuspojava nedostatka sna će u nekom trenutku iskusiti svi. Neke od njih su vrlo vjerojatno povezane s općim negativnim raspoloženjem na radnom mjestu, a samim time neslaganjem i čestim svađama.

U nastavku smo izdvojili neke od češćih posljedica nedostatka sna.

Glavobolja i smanjena koncentracija

Nedovoljno sna utječe na koncentraciju, sposobnost učenja i pamćenja novih informacija. Kad smo neispavani, teže čitamo i teže obraćamo pažnju na posao koji trebamo obaviti, a dodatni napor koncentracije uzrokovat će glavobolju i razdraženost

Glavobolja je jedna od najčešćih posljedica umora.

Problemi s pamćenjem

Budući da neispavanost loše utječe na koncentraciju, ugrožava nam i pamćenje. Čak i samo dva sata manje od uobičajenog dovodi do smanjene usredotočenosti što naravno utječe i na sposobnosti na radnom mjestu.

Depresija 

Manjak sna utječe na raspoloženje čovjeka. Možemo se osjećati nesretno i bezvoljno, no u nekim slučajevima dovodi i do depresije čiji simptomi napreduju s protokom vremena bez kvalitetnog odmora. Najjača poveznica i prvi simptom depresije je nesanica koja je i najučestaliji poremećaj spavanja.

Depresivni ljudi također pokazuju smanjenu učinkovitost na poslu, što može dovesti do narušenih odnosa u radnoj okolini.

Depresija se ne vidi na prvi pogled, a često je ni sami ne znamo prepoznati. Svojim kolegama i šefovima djelujemo lijeno i nemotivirano.

Dobra vijest je da se dovoljnim spavanjem depresije možemo riješiti.

Depresivni ljudi su nesretni i bezvoljni te nisu učinkoviti na poslu.

Promjene raspoloženja

Umor dovodi do čestih promjena raspoloženja.

Razdražljivi smo i plačljivi. Ako umor postane kroničan, ova stanja postaju ozbiljnija. 

Razdražljivost je čest znak lošeg sna. Rezultat toga je povećana razina stresa, ljutnja i mentalna iscrpljenost

Ako smo takvi na radnom mjestu, situacija će u nekom trenutku eskalirati, bez da uopće otkrijemo pravi razlog zategnutih odnosa.

Umor

Najočitija posljedica nedostatka sna svakako je umor. Umor usporava rad mozga.

Budući da tijekom noći mozak "odmara" i priprema se za nove izazove, ako nismo spavali vjerojatno ćemo loše funkcionirati na poslu, teško stjecati nova znanja i loše se sjećati svih iskustava.

Teže prepoznavanje emocija i čitanje znakova lica

Zbog nedovoljno sna, mozak se može početi igrati s nama i našom percepcijom drugih. Možemo misliti da su svi protiv nas, da nas gledaju osuđivačkim pogledom, ljute se.

Zapravo manjak sna utječe na otežano čitanje znakova lica, tj. prepoznavanje emocija i reakcija na licima drugih osoba. 

Isto tako može utjecati na prepoznavanje vlastitih izraza lica. Otežava kontroliranje ekspresije lica, pogotovo u području oko ustiju i očiju koji su zbog neispavanosti crveni, natečeni i naborani.

Budući da teže prepoznajemo hoće li nas netko zagrliti ili pljusnuti, nedostatak sna može dovesti do napetih odnosa između nas i naših ukućana, ali i kolega na poslu.

Umor može dovesti do napetih odnosa među kolegama.

Utječe na odnose u radnoj okolini

Manjak sna nas zapravo promijeni kao osobu: razdražljivi smo, umorni i kratkog fitilja, a  samim time i svađalački raspoloženi. Učinkovitost nam je niska, zadaci koje je potrebno obaviti odjednom su teški, osjećamo se preopterećeno. Ako tome dodamo pojavu depresije, smanjenu koncentraciju i otežane funkcije mozga kod prepoznavanja emocija, nedostatak sna će neminovno dovesti do svađa i sukoba. Pogotovo ako postoji nekoliko neispavanih članova radnog kolektiva, što je čest slučaj.

Pokušajte utjecati na trajanje i kvalitetu sna, čime ćete poboljšati zdravlje i raspoloženje. Maknite mobitele i gledanje tv-a prije spavanja, ne jedite teške obroke, pojačajte fizičku aktivnost i opuštanje.

Ako se uz umor budite i uz bolove u mišićima i kralježnici, pobrinite se da spavate na kvalitetnom madracu i jastuku. Neadekvatan madrac i jastuk koji vam ne odgovara također, uz psihičke uzroke, mogu biti krivci za loše spavanje.

 

HESPO KREVETI ZA DOBAR SAN

Izdvajamo iz našeg bloga

Najnovije teme…

Recept za zdrav san Iz našeg bloga izdvajamo… Saznaj više

Besplatni savjeti

Upiši svoju mail adresu i poslat ćemo ti besplatni upitnik koji te savjetuje oko izbora madraca