Izbornik
18.11.2019.

Događa li vam se da znate da ste nešto značajno sanjali, a nikako se ne možete sjetiti što?

Čak i ako se aktivno trudite zapamtiti svoje snove, stres i nedovoljna količina sna može nepovoljno utjecati na vašu sposobnost prisjećanja snova.

Svi mi sanjamo tijekom noći, samo se jedni snova mogu često prisjetiti, a drugi nikada.

Postoje metode koje vam mogu pomoći da se lakše prisjetite svojih snova. Tko zna, možda će vam uljepšati ostatak dana.

Prije spavanja

1. Osigurajte si dovoljno sna

Najvažnija stvar kada su u pitanju snovi jest dovoljna količina kvalitetnog sna.

Snovi se javljaju u REM fazi sna. Tijelo je tada u stanju mirovanja, ali um je aktivan.

Ako ne spavate dovoljno noću ili je vaš san prekinut bit ćete uskraćeni za veliki dio REM faze i manje ćete sanjati.

Snove ćete najlakše zapamtiti ako ih odmah zapišete

Većini ljudi treba između sedam i devet sati sna dnevno. Oni koji spavaju manje od šest sati imaju problema s prisjećanjem snova, jer duži i živopisni snovi dolaze u kasnijim ciklusima spavanja.

Odlazite u krevet svaku večer u isto vrijeme i pokušajte se buditi u isto vrijeme.

2. Stavite papir i olovku na noćni ormarić

Papir i olovka trebat će vam da zapišete što ste sanjali i držite ih blizu kreveta.

Praznu stranicu bilježnice ostavite otvorenu tako da je ne morate tražiti kad se ujutro probudite.

Druga opcija jest da vam je mobitel pri ruci i da snimite na diktafon što ste sanjali.

3. Budilica neka vam bude u blizini

Ako morate ustati iz kreveta kako biste isključili alarm na budilici, vrlo je vjerojatno da ćete se razbuditi i zaboraviti što ste sanjali.

Budilica neka vam bude u blizini, najbolje pored bilježnice u koju zapisujete snove kako biste je mogli isključiti iz kreveta.

Budilicu držite blizu kreveta kako biste je lakše isključili

4. Umirite um i tijelo prije spavanja

Radni dan je bio stresan? Živite ubrzano i ne stignete predahnuti?

Pokušajte se smiriti prije odlaska u krevet, opustiti vaš um od teških misli i briga o sutrašnjem danu.

Maknite mobitel iz ruke, zbog gledanje u ekran neposredno prije spavanja teže ćete zaspati jer ćete mozak stimulirati na rad u vrijeme kad bi se trebao smirivati.

Pokušajte s meditacijom, masažom ili kakvom drugom opuštajućom tehnikom pred spavanje.

Nakon buđenja

5. Budite brzi

Čim otvorite oči, prvo se probajte koncentrirati na to da se prisjetite što ste sanjali.

Obično ćete se moći prisjetiti samo zadnjeg sna prije buđenja.

U pravilu, ne mičite se i ne radite ništa. Ostanite u istom položaju u kojem ste se probudili i pokušajte se sjetiti što je više moguće toga.

Ostanite ležati nakon buđenja i koncentrirajte se na to što ste sanjali

6. Vodite dnevnik

Još jedan razlog zašto biste trebali imati papir i olovku pokraj kreveta.

Dnevnik snova je dobra ideja. Imat ćete sve svoje snove na jednom mjestu pa ćete ih moći tumačiti i vidjeti kada sanjate lijepe, a kad neugodne snove, kada se možete sjetiti više detalja, a kada se ne možete baš ničega.

Povežite to s količinom stresa i umora i jasno ćete vidjeti kako oni nepovoljno utječu na vaš organizam.

Zapišite sve čega se možete sjetiti, počevši s osnovnim podacima kao što su mjesto radnje i likovi. Ako se možete sjetiti dijaloga, odlično.

Emocije su jako bitne. Ako se probudite zabrinuti ili ushićeni, zapitajte se zašto.

7. Benefit učestalog buđenja

Imamo nekoliko REM faza sna tijekom noći, a one su sve duže i duže kako se bliži jutro.

Kada se tijekom noći probudimo, nastojimo što prije ponovo zaspati kako bismo ulovili više sna.

Baš u tim trenucima trebali biste se otrgnuti od umora i zapisati što ste sanjali. S novim snom, sjećanje na protekli san vjerojatno će nestati.

U dnevnik snova zapišite sve svoje snove

8. Budite ustrajni

Za uspješno prisjećanje snova potrebno je dosta truda i prakse.

Što više postajete svjesni svojih snova, to je vjerojatnije da ćete ih i zapamtiti.

S vremenom ćete shvatiti što to ima pozitivan utjecaj na sposobnost da upamtite snove.

Pokušajte uočiti obrasce koji se odnose na vrijeme odlaska u krevet, jutarnjeg buđenja, dnevnog ritma, večernjeg obroka ili temperature u spavaćoj sobi.

Ono što će zasigurno pozitivno utjecati na to da se prisjetite svojih snova je kvalitetan san koji vam može pružiti samo vrhunski madrac. Prvenstveno osigurajte zdravi san pa ćete ljepše i sanjati.

 

Madrac za bolji san